Warning: preg_match(): Unknown modifier '!' in /var/www/web25938646/html/salimservice/wp-includes/class-wp.php on line 231

Warning: preg_match(): Unknown modifier '!' in /var/www/web25938646/html/salimservice/wp-includes/class-wp.php on line 232
Gebäudereinigung / Cleaning service
Warning: preg_match(): Unknown modifier '!' in /var/www/web25938646/html/salimservice/wp-includes/rewrite.php on line 591
Services pictures

Cleaning services in Berlin

Wann sollte gereinigt werden

When should be cleaned

Four good reasons for daily cleaning

Die Reinigung während der Geschäftszeiten hat sich speziell in stark frequentierten öffentlichen Bereichen wie Bahnhöfen oder Flughäfen bereits etabliert. Viele Unternehmen können sich jedoch nach wie vor keine Umsetzung dieses Reinigungsmodells vorstellen. Dabei gibt es gute Gründe, die für eine tagesbegleitende Reinigung sprechen. Die Gebäudereinigung ist mit insgesamt 670 000 Beschäftigten der größte Handwerksbereich in Deutschland. Dennoch wird es zunehmend schwieriger, Mitarbeiter für die Reinigung zu finden. Deshalb ist es auch für Dienstleister in der Gebäudereinigung wichtig, Arbeitnehmern die Vereinbarkeit von Familie und Beruf zu ermöglichen. Hierfür ist es beispielsweise nötig, dass die Leistungen zu den Zeiten ausgeführt werden, in denen die Betreuung anderer Familienangehöriger gewährleistet ist. Dies ermöglicht die tagesbegleitende Reinigung, für deren Einführung einige weitere Gründe sprechen.  

Reason 1: quality

Rooms used every day such as sanitary facilities, canteens or elevators, but also hand and skin contact surfaces such as door handles, railings or keyboards should be cleaned several times a day. This has gained in importance, especially against the background of the COVID-19 pandemic. This can only be guaranteed with daily cleaning.
In addition, surface contamination can be seen more clearly in daylight and can be removed more quickly. In addition, hygiene items can be refilled directly by the cleaning staff, so that the overall hygiene situation is improved. The daily cleaning increases the service quality and the satisfaction of customers and employees. Because a clean workplace promotes the well-being of employees.

Reason 2: flexibility

Daytime cleaning - or daytime cleaning - can be designed very flexibly. For example, the cleaning staff has the option of reacting at short notice to spontaneously occurring soiling such as paper towels that have been left lying around, shoe prints or coffee stains.
The customer sees the work of the cleaning staff at all times and can therefore influence how the service is carried out. This makes it possible for the cleaning to be adapted to the needs of the customer.

Reason 3: energy and cost savings

Due to daily cleaning, rooms do not have to be re-lit or heated after business hours. This enables customers to save energy costs and protect the environment. In addition, objects such as supermarkets are open until 10:00 p.m. or longer today.
If cleaning is to take place outside of opening hours, these are times for which wage supplements are due. This makes the service more expensive overall.

Reason 4: simplified access

The cleaning staff can easily reach the premises during opening hours. A porter or security service to grant access to the rooms outside of the operating hours is not required.
Außerdem können Schließzeiten eingehalten werden, zu denen das Gebäude abgeschlossen und die Alarmanlage scharf geschaltet wird.